piątek, 7 lipca 2023

Wielki powrót szydełka

Zadziwiające, ale nie pamiętam już, kiedy ostatnio zdarzyło mi się tworzyć coś na szydełku 🤔. Wczoraj zdałam sobie sprawę z faktu, że od ostatniego posta z szydełkowymi pracami upłynęło naprawdę mnóstwo czasu. 

Jednak, jak to mówią, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Taka przerwa od szydełka sprawiła, że wczoraj z prawdziwą radością zabrałam się do tworzenia kordonkowych kwadratów, z których mam zamiar zrobić ozdobną poduszkę w kolorach, które ostatnimi czasy zagościły u mnie w mieszkaniu. Do tego pomysłu przymierzałam się zresztą od dawna, bo już pół roku temu zakupiłam kilka motków kordonka w różnych odcieniach błękitu.

Ostatecznie stwierdziłam, że przód poduszki wykonam z prostokątów ulepionych z dwóch kolorów nici - niebieskiego z metalicznym akcentem oraz białego. Tył będzie jednolity, ale nie wiem jeszcze, czy na tę część poduszki wybiorę kolor niebieski, czy biały. 

I jeszcze najważniejsza kwestia, o której chciałam napisać - wzór. Przejrzałam zasoby YouTube i znalazłam tam kilka ciekawych filmików instruktażowych. Nie wszystkie wzory przypadły mi do gustu, ale jeden z nich wydał mi się idealny. Padło więc na schemat stokrotki (tak, wiem - w moim wykonaniu, z uwagi na kolorystykę, za nic nie przypomina to stokrotki). Dokładny filmik z omówieniem poszczególnych kroków wrzucam poniżej - może komuś także przyjdzie do głowy pomysł wykonania szydełkowej poduszki
 👇👇👇


Reasumując - zabieram się za mnożenie szydełkowych kwadratów. Jak już wykonam ich tak dużo, że przyjdzie czas na ich łączenie, wrzucę post z gotowym dziełem🤗. 

4 komentarze :

  1. Kilka razy podchodziłam do szydełka i jakoś nie potrafię się go nauczyć. To wydaje się bardzo trudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie to ja też nie potrafię 😉 Za to korzystam z tutoriali na YouTube, gdzie jest wszystko pokazane krok po kroku. Jeszcze dziś postaram się wrzucić wpis z nową serwetą szydełkową - tam podlinkuję filmik instruktażowy, z którego korzystałam. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Zobacz także: 👇👇👇

Jesienny wieniec z liści i kasztanów