wtorek, 1 października 2024

Cynamonki w innej wersji: Jabłka dodają słodyczy!

 W ostatnim poście mieliście okazję poznać przepis na cynamonki - drożdżowe ślimaczki z cynamonem i rodzynkami. Dziś wrzucam Wam alternatywną formę wypieku - pomysł na cynamonki z jabłkami.

Nic tak nie rozgrzeje w czasie jesiennej słoty, jak ciepłe ciasto drożdżowe z nutą aromatycznego cynamonu i soczystego jabłka. Dlatego też mój ostatni przepis proponuję przyrządzić w nieco innej odsłonie - zamieniając winogrona na pokrojone w kosteczkę jabłka. Oczywiście można pójść na całość łącząc, winogrona z jabłkami, dla mnie to jednak zbyt intensywna mieszanka smaków. 

Dodatkowo wpadłam na pomysł, by zamiast pojedynczych sztuk małych cynamonek, zrobić też w okrągłej tortownicy coś na kształt ciasta jabłkowego, czy też po prostu dużej cynamonki. Uformowałam drożdżówkę tak samo, jak to miało miejsce w przypadku małych bułeczek, tylko że zrobiłam to w formie dużego zawijańca z kilku pasów rozwałkowanego ciasta, przekładanego pokrojonymi jabłkami. 

No i voila!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz także: 👇👇👇

Jesienny wieniec z liści i kasztanów