środa, 9 października 2024

Sprawdzony przepis na błyskawiczne ciasto z jabłkami – idealne na jesień!

Jesień to czas, kiedy mamy pełnię sezonu na jabłka, a że jabłka są wręcz idealne do wypieków, mam dla was kolejną propozycję na wykorzystanie tych owoców. Tym razem proponuję Wam ciasto z jabłkami - prosty i szybki przepis, który nie wymaga skomplikowanych składników i wielogodzinnych przygotowań.
Przepis znalazłam w Internecie i mówiąc szczerze sądziłam, że przy tak dużej ilości jabłek, ciasto opadnie, zrobi się zakalcowate i kluchowate. Jednak nic z tych rzeczy! Ciacho ładnie wyrosło, zakalca ani śladu, do tego jest fajnie wilgotne i lekkie. 
Oto przepis:

Składniki
- 250 g masła,
- 250 g cukru,
- 6 jaj,
- 1 op. cukru wanilinowego,
- 350 g mąki,
- proszek do pieczenia,
- 4-5 jabłek.

Sposób przygotowania
- obrać jabłka i pokroić je w kosteczkę (nieduże kawałki),
- masło lekko roztopić, następnie połączyć z jajkami, cukrem i wymieszać,
- mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia (w przepisie była mowa o opakowaniu proszku do pieczenia, ale to stary przepis, więc zapewne chodziło o te mniejsze porcje - ja miałam opakowanie na 1 kg mąki i dodałam trochę mniej niż połowę),
- dodać mąkę do pozostałych składników, wymieszać,
- do ciasta dodać pokrojone jabłka, wymieszać,
- po wymieszaniu wyłożyć ciasto z jabłkami na blasze, piec około 45 minut w temperaturze około 180 stopni C.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz także: 👇👇👇

Jesienny wieniec z liści i kasztanów